Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

Οι ουρανοί είναι δικοί της



«Στα Φάρσαλα, δίπλα στα αεροδρόμια της Λάρισας και του Βόλου, όπου μεγάλωσα, έβλεπα συνεχώς τα πολεμικά αεροσκάφη πάνω απ΄ το κεφάλι μου. Προφανώς αυτό έπαιξε τον ρόλο του. Σήμερα είμαι πολύ ευτυχισμένη που μου δόθηκε η ευκαιρία να το κάνω!».
Στα 23 της ανοίγει κι άλλο τα «φτερά» της στους αιθέρες. Η νεαρή ανθυποσμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας, Κατερίνα Κουσκοβίτη, είναι εδώ και λίγες ημέρες και με... βούλα η μοναδική γυναίκα παγκοσμίως που κουμαντάρει, ως συγκυβερνήτης, το νέο μεταγωγικό αεροσκάφος, το C27J. Πέρασε με επιτυχία τον κύκλο εκπαίδευσής της στο ειδικό κέντρο τής Αlenia Αeronautica, στην Ιταλία, όπου έλαβε και τη σχετική πιστοποίηση, και πλέον έχει γίνει αχώριστη με τον ιπτάμενο «σύντροφό της». Προηγουμένως, όπως λέει στα «ΝΕΑ», χρειάστηκε να το ρίξει στα βιβλία για τα καλά, από τις αρχές του χρόνου. «Πέρασα αρχικά από εντατική θεωρητική εκπαίδευση, για να κατανοήσω τα πάντα γύρω από τα συστήματα και τις επιδόσεις του. Η αρχική επαφή- όταν μου ανατέθηκε από τη Μονάδα μου- με το συγκεκριμένο μεταγωγικό, ήταν πάρα πολύ απαιτητική και δύσκολη, ώσπου να μάθω τα βασικά για τον χειρισμό του: ο όγκος γνώσεων που πρέπει να αποκτήσεις (και μάλιστα σύντομα, στην ταχύρυθμη εκπαίδευσή σου) είναι τεράστιος, θέλει πολύ διάβασμα και στο σπίτι μελετώ, ακόμα και σήμερα...». Από τα θρανία βρέθηκε σύντομα μέσα στο ίδιο το αεροσκάφος, στο έδαφος, για μια πρώτη γνωριμία και με τους αμέτρητους διακόπτες του. Τα υπόλοιπα τα αφομοίωσε «απ΄ έξω κι ανακατωτά» μέσα σε έξι ημέρες, τον περασμένο Μάρτιο στην Ιταλία, τετ-α-τετ με τον εξομοιωτή του υπερσύγχρονου μεταγωγικού. «Με την επιστροφή μου στην Ελλάδα μπήκα πια κατ΄ ευθείαν στο αεροπλάνο, έκανα και με αυτό- μετά τα ελικοφόρα Τ41 και Τ6 και το τζετ Τ2 (ήδη μετρά συνολικά 350 ώρες στον αέρα)- την πρώτη πτήση μου. Εμπειρία αξέχαστη, μοναδική! Ειδικά τώρα, που έχω ξεκινήσει και τις τακτικές πτήσεις, νιώθω ασύγκριτα καλύτερα, πλέον το απολαμβάνω! Είναι απλά ένα υπέροχο αεροσκάφος-έκπληξη, με απεριόριστες δυνατότητες, ό,τι τελευταίο υπάρχει στο είδος του. Με δυο λόγια κάνει τα πάντα, επιχειρεί παντού, ακόμα και σε αεροδιακομιδές και διασώσεις. Μου αρέσει ακριβώς αυτός ο πολλαπλός ρόλος του, ανά πάσα στιγμή μπορώ να βρεθώ οπουδήποτε μαζί του. Δεν θα είναι, έτσι, καθόλου μονότονη η δουλειά μου!», λέει ενθουσιασμένη.
Άριστοι συνάδελφοι
Η Κατερίνα Κουσκοβίτη έχει να το λέει σήμερα πως, στην 354η Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, στην 112η Πτέρυγα Μάχης, στην Ελευσίνα, οι άνδρες συνάδέλφοί της μόνο με... μισό μάτι δεν την βλέπουν, μετά και τις επιδόσεις της. «Γενικά, για τα ελληνικά δεδομένα δεν είναι συνηθισμένο να πιλοτάρει μια γυναίκα ένα στρατιωτικό αεροσκάφος- μόνο άλλη μία, η ανθυποσμηναγός Ιωάννα Χρυσαυγή, πετά με RF4 (Φάντομ). Στην περίπτωσή μου, όμως, από την πρώτη στιγμή με συμβούλευαν, ήταν πάντα πρόθυμοι να λύσουν τις απορίες μου. Ειδικά στο δικό μου αεροσκάφος, το καινούργιο C-27J (η Ελλάδα έχει 8, από τα συνολικά 117 που έχουν παραγγείλει οι Ένοπλες Δυνάμεις σε ΗΠΑ, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία και Λιθουανία), για την ώρα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα και οι άνδρες χειριστές του», τονίζει. Ως συγκυβερνήτης, πλέον, με ενεργό ρόλο σε κάθε πτήση, η Θεσσαλή ανθυποσμηναγός βάζει από τώρα τον πήχυ χιλιάδες πόδια ψηλότερα. «Σε έναν τέτοιο χώρο, όπου όλα είναι πολύ ρευστά και μεταβαλλόμενα, δεν θέλω να βλέπω πάρα πολύ μακριά. Δεν σκοπεύω, πάντως, να χάσω με τίποτα αυτές τις στιγμές που ζω τώρα στον αέρα! Θα ήθελα να αφοσιωθώ στο μεταγωγικό αυτό, να συνεχίσω να πετώ όσο περισσότερο μπορώ μαζί του, να μαζέψω εμπειρίες και ώρες πτήσης, προτού δοκιμάσω- ύστερα από τουλάχιστον τρία χρόνια, ανάλογα και με τις ανάγκες της Μοίρας μου- να γίνω και κυβερνήτης του!».






Δεν υπάρχουν σχόλια: